experience the extraordinary
Tajude Jõud
Sündmuste disaini uus tase
avasta rohkem
Sündmuste loomine, olgu need kultuurilised, hariduslikud või meelelahutuslikud, pakub ainulaadse võimaluse mõjutada osalejate kogemust ja emotsioone. Sündmuse edukus ei seisne ainult visuaalses esteetikas või heas programmis, vaid ka selles, kui tugevalt see sündmus haarab kõiki inimese meeli. Inimese tajud—nägemine, kuulmine, haistmine, maitse ja puudutus—moodustavad meie kogemuste ja mälu aluse.
Mitme meele aktiveerimine parandab mälu ja teabe säilimist.
Kaasates erinevaid meeli, saavad osalejad rikkalikuma ja meeldejäävama kogemuse. Uuringud näitavad, et multisensoorsed kogemused suurendavad sündmuse sisu meeldejäävust kuni 70% võrreldes ühe meelega keskendunud sündmustega (Hultén, 2011). See tähendab, et kliendid jätavad meelde rohkem sündmuse sõnumit ja väärtusi. Kaasates erinevaid meeli, saavad osalejad rikkalikuma ja meeldejäävama kogemuse. Uuringud näitavad, et multisensoorsed kogemused suurendavad sündmuse sisu meeldejäävust kuni 70% võrreldes ühe meelega keskendunud sündmustega (Hultén, 2011).
See tähendab, et kliendid jätavad meelde rohkem sündmuse sõnumit ja väärtusi.
Kaasates vähemalt teise meele olemasolu võib tulemus olla märkimisväärne. Sense of Smell Institute’i uuringu kohaselt suudavad inimesed kolme kuu möödudes meenutada vaid 50% nähtud visuaalsest kujutistest, kuid hämmastaval kombel mäletavad nad üle 65% sellest, mida nad haistsid, isegi aasta möödudes.
Teatud lõhnad või helid võivad meenutada varasemaid meeldivaid kogemusi, luues osalejate ja sündmuse vahel tugeva emotsionaalse seose. Selle tulemusel on osalejad tõenäolisemalt valmis sündmust taas külastama või seda soovitama.
Ei ole saladus, et paljud tuntud ettevõtted maailmas on juba avastanud kui oluline on multisensoorne lähenemine kliendikogemuse tekitamisel. Olgu see lihtsalt bränding, koosolek, või konverents, lahendused, kus inimesed saavad kogeda, loob elevust ja positiivseid mälestusi. Nagu nt kummikute tootja Hunter multisensoorses väljapanekute kasvuhoones oli New York inimestel võimalik kogeda Šotimaa mägismaad õrnas udus ja sambla lõhnas.
Mälestused on tugevalt seotud aistingutega. Visuaalsed ja helilised märksõnad võivad olla võimsad meeldetuletajad, kuid lõhn ja maitse suudavad tekitada eriti intensiivseid mälestusi.
Maitsed on kahtlemata oluline osa sündmuse planeerimisel, aga veel olulisem on minu jaosk kuidas toitu presenteeritakse.
” Taste of Kandisnki” uurimus Oxfordis tõestas, et toidu presentatsioon mõjutab toidu maitset. Toit maitses inimestele kordades paremini ja inimesed olid nõus selle toidu eest ka rohkem raha välja käima. Ei pea olema Picasso, et toitu serveerida aga kohe kindalsti on võimalik ka kõige lihtsamad toidu loominguliselt välja panna. Sest nagu öeldakse, me sööme kõigepealt silmadega. Erinevate teadlike mõjutustega on võimalik sündmuse eesmärki ja sõnumit paremini edasi kanda. Teadusuuringud kinnitvd, et mitme meele kaasamine parandab sündmuse mõju ja jööb kauaks meelda. See mitte ainult ei tõsta osalejate rahulolu, vaid soodustab ka loovuse arengut ja inimestevahelist suhtlust. Seetõttu on meelte kaasamine sündmuse planeerimisel muutunud oluliseks strateegiaks, mis tagab elamuste pikaajalise edu ja osalejate emotsionaalse seotuse.
Võimalik, et tulevikus ei kohta me enam niipalju nimetust kui ” sündmuse disain” vaid pigem ” kogemuse disain” ( Experience Disain), mis on kordades väärtuslikum ja mõjuvõimsam,
Stand Out, Stay Remembered
Together, we can create something truly extraordinary and impactful.
tel: +372 5691 3588